Pages

Wednesday, February 29, 2012

Rose Valley & Rose Centre...

Around 2 ptg, kami beredar dari Bharat Tea Plantations dan menuju balik ke Kea Farm. Lebih kurang 1.5km dari ladang teh tu atau 4.5km dari taman rama, kami singgah di Rose Valley,Tringkap. Terletak di sebelah kiri jalan menuju ke Kea Farm. Di Rose Valley ni bukan setakat pelbagai jenis ros je yang ade, pelbagai jenis bunga dan tanaman lain seperti lily, tomato, parsley, pudina dan epal pon ade ditanam.

Admission fee untuk Rose Valley ialah RM4 untuk orang dewasa. Seronok kat Rose Valley ni sebab ade trek untuk naik ke puncak bukit dalam kawasan Rose Valley ni. Penat tapi sangat menyeronokkan.

Rose Valley

lavender

dari puncak Rose Valley

Dari Rose Valley kami ingin ke Gunung Brinchang tapi kami tak dapat sampai di Gunung Brinchang kerana ditutu sementara untuk penyelenggaraan. So, kami teruskan perjalanan ke Kea Farm dan singgah di Rose Centre. Dari Rose Valley ke Rose Centre, setiap tempat ade kelebihan dan kekurangan. Di Rose Valley, lebih banyak bunga ros dan tanaman. Rose Centre lebih tinggi kawasannya dan lebih nyaman.

Rose Centre ni mahal sikit bayaran tiket masuknya dari Rose Valley, RM5 untuk dewasa. Hehehe...

Rose Centre

dari puncak Rose Centre

Kami bertolak balik dari Rose Centre ke Brinchang around pukul 5 ptg. Sebelum balik ke hotel, kami singgah dulu makan di Restoran Naimah. Masakan panas je ade, so kami order nasi putih, tomyam campur, kailan ikan masin, daging halia dan limau ais. Total semua adalah RM15. Ok lar, harga lebih kurang dengan kedai di luar Cameron Highlands.

Malam kedua di Cameron Highlands kami rehat je di bilik hotel. Pasar malam ade malam hujung minggu je, malam biase takde. So kami rehat dan makan sambil tengok tv. Terasa lagi penat. Kami tidur awal sebab kepenatan dan untuk simpan tenaga untuk sambung adventure yang tertangguh tadi. Kebanyakan lokasi menarik beroperasi dari pukul 8 pagi hingga 6 ptg saje...