Pages

Monday, July 8, 2013

Vacuum Cleaner Jenama Electrolux + Electric Oven Jenama Cornell

Semalam kami pergi survey vacuum cleaner dan electric oven kat pekan Batu Kawa, Kuching... Lama dah nak beli, semalam baru dapat pergi. Ada banyak kedai barangan elektrik di pekan Batu Kawa tapi banyak jugak yang tutup sebab kami pergi time weekend.

Kami survey di 3 kedai je, x larat nak pegi banyak2. Kedai first sangat besar size dia, kami berkenan electric oven jenama cornell tapi vacuum cleaner tak ada yang bagus dan murah. Kapasiti 30 liter.

Di kedai kedua, ada vacuum cleaner yang bagus tapi oven tak banyak choice. Then salesman dia pemalas, kami nak tengok hos vacuum tapi macam2 alasan dia, hos dalam kotak lar, hos dalam stor lar. Last2 kami keluar je.

Lastly kami ke kedai ketiga, jumpa vacuum yang bagus dan murah dan cantik juga. Vacuum cleaner jenama Electrolux warna magenta.1600w powernya.



Then, lepas kami berbincang kami decide untuk beli vacuum cleaner di kedai ketiga dan electric oven di kedai pertama, kedai kedua kami tak masuk dah. Lepas tawar menawar kami dapat beli vacuum cleaner electrolux dengan harga RM170.00 dari harga asal RM239.00. Berbaloi2, salesman pun friendly. Electric oven kami beli pada harga RM179.00, pada harga sale dah. Tak ada less lagi..
.

So, total kami spent RM349.00... Still under bajet kami iaitu RM400.00 untuk 2 item...

Pasni boleh masak2 lagi... hehehe

1 comment:

  1. o yeay...o yeay...pasni buleh r masak ayam panggang berempah power...hehehhehe

    ReplyDelete